Norvégia – lappföldi élménybeszámoló

A Cinto kis csapata nemrég tért haza Norvégiából, ahol különlegesnél különlegesebb kalandokban volt részük. A lappföldi élményeiket alább olvashatjátok.

Csapatunk 7 napot töltött az eldugott Ullsfjord partján. Esténként az északi fény feltűnését vártuk… SIKERREL!!! Egyik alkalommal órákon át leshettük zöldes-sárga, nyughatatlan szalagjait, felfénylő csóváit. Körülöttünk 1500-1800 méteres hegyek, hófehér hívogató habcsókok magasodtak… A Lyngen-Alpok vonulataival 2-5 órás hótalpas túrákon fokozatosan ismerkedtünk meg. Vastag jég alá bújt tavakon, hópaplanos mese-erdőben, lefagyott tengerparti sziklavilágban, méteres, puha, szűz-hóban és szelek által jegesre dermesztett hómezőkön egyaránt túráztunk. Egyik alkalommal sötétben, fejlámpával indultunk egy gleccserfolyó völgyébe, de a kövér hold fényében nem igazán volt szükség “plusz-világításra”… Jártunk az óceánnál is, a Norvég-tenger szigetein! Láttunk pici halászfalvakat és kirándultunk még havasan is a karibi tengerpartokat idéző homokos öblök felett. A legkülönlegesebb élményt két szafarink nyújtotta… Az erdős völgyben, patakokon át vezető 1,5 órás kutyaszán-túra (hajtóként jó kis erőpróbának tett ki minket) és a motorosszánokon a Kilpis-tavon átélt, a svéd-norvég-finn hármashatárhoz vezető suhanás… Az Új Évet kétszer is (!) köszöntöttük: előbb Finnországban, egy tradicionális lapp kotából, a tűz mellől a közeli tópartra kiszaladva, majd 1 órával később már Norvégiában, ahol egy nagy hóembert építve örülhettünk – immár egy időzónában otthoni szeretteinkkel…

A norvégiai túrán készült képek már megtekinthetőek a Cinto Facebook oldalán: